
Przedsiębiorcy muszą pamiętać o tym, że treść udostępniana na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy też w materiałach prasowych znacząco wpływa na budowanie wizerunku firmy. Z pewnością szczegółowe omówienie usług czy produktów, intuicyjne menu główne oraz poprawna komunikacja sprawiają, że marka cieszy się zaufaniem klientów. Czasem to lepsza strategia niż reklamy, billboardy czy też wykupienie artykułu w lokalnej prasie. Oczywiście wejście w interakcję z odbiorcami niesie także pewne zagrożenia. Czasem z obecnością na rynku komentarz się wiąże. Czasem może się okazać, że nasza oferta wrzucona na stronę będzie poddana innej interpretacji niż oczekiwaliśmy.
Sam wizerunek firmy jest wymierną tego, jak jest ona przedstawiana i postrzegana przez klientów. Nic dziwnego, że obecnie wykorzystuje się Internet w celu promocji danych towarów lub usług, docieraniu do odbiorców, a także zbieraniu opinii na temat oferty, obsługi, jakości towarów. Oczywiście te pozytywne będą się przekładać na popularność produktów i wzrost zaufania dla działalności firmy. Te negatywne mogą natomiast spowodować, że trzeba będzie dłużej odrabiać straty. I dlatego wiele osób zastanawia się, jak usunąć komentarz z Allegro, wyszukiwarki Google czy też z mediów społecznościowych. Warto pamiętać przy tym, że nie zawsze taki krok jest najlepszym pomysłem i może zaważyć na wiarygodności.
E-wizerunek kojarzymy obecnie przede wszystkim z Internetem. Podstawową formą przedstawiania działalności przedsiębiorstwa jest oczywiście strona internetowa. Tu można zamieścić informacje na temat historii firmy oraz samych produktów czy usług. To cenne źródło wiedzy, które często generuje zaufanie klientów. Samo omówienie ważnych spraw oraz warstwa graficzna powinny być spójne z polityką wizerunkową firmy. Na samej stronie często pojawiają się komentarze, choć wielu przedsiębiorców rezygnuje z tego typu metod komunikacji. Poza tym warto pamiętać, że w dalszym ciągu warto inwestować w wydawnictwo – ulotki, katalogi, roll-upy oraz szereg innych poligraficznych elementów reklam. To również doskonałe źródło wiedzy oraz okazja na omówienie aktualnej kolekcji czy sezonowych promocji. Warto jednak się zastanowić czy sama taka kampania ma rację bytu i trafia do odbiorców. Komentarze najczęściej pojawiają się w mediach społecznościowych, w Google czy w serwisach aukcyjnych. Niewątpliwie wielu klientów właśnie na podstawie tego, jakie opinie ma produkt lub czy sprzedawca jest wiarygodny. Z komentarza można się wiele dowiedzieć, choć warto pamiętać o tym, że zdarzają się też takie nieuczciwe, mające na celu zdyskredytować konkurencję lub ich podstawą jest nieporozumienie.
Reputacja w sieci to monitorowanie tego, co pojawia się w komentarzu, a także odpowiedzi na pytania internautów. To właśnie odpowiednia komunikacja jest obecnie podstawą funkcjonowania w sieci. Poza stroną internetową oczywiście trzeba skupić na portalach społecznościowych. To dla potencjalnych kontrahentów pracowników lub klientów często pierwszy kontakt z marką. I warto, by był on pozytywny. Poza założeniem profilu w różnych mediach warto także zadbać o ich regularne i atrakcyjne prowadzenie. Poza tym do naszych obowiązków będzie zapobieganie rozpowszechnianiu niepowołanych informacji. O tym mówi właściwa ustawa, a kwestia określa na przykład kodeks karny. Przecież wizerunek można zrujnować bardzo szybko przez niewłaściwą komunikację, brak odpowiedzi na maile, niewłaściwe odpowiedzi na komentarze w Internecie. Nawet te negatywne nie mogą prowokować do obrażania kogoś. To mógłby być przykład stosowania mowy nienawiści. Więc zanim odpowiesz na krytyczną opinię lub też zdecydujesz się usunąć komentarz zastanów się czy ci się to na pewno opłaca. Taką analizę warto przeprowadzić na spokojnie i dać sobie czas. Wizerunek buduje się długo, a decyzja podjęta w sytuacji stresującej może go szybko zrujnować.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie