
To zachowania odbiorców wyznaczają trendy – im wcześniej przedsiębiorstwo dostosuje do nich swoje działania e-marketingowe, tym więcej korzyści odniesie. Po pewnym czasie świeże rozwiązania stają się powszechnie obowiązującą normą. A firma, która zostanie w tyle, zacznie gwałtownie tracić dystans do konkurencji. Dokładnie tak dzieje się od czasu dużej aktualizacji algorytmów Google, nadającej priorytet mobilnej wersji stron internetowych. Roboty wyszukiwarki w pierwszej kolejności oceniają działanie serwisu na małych, dotykowych ekranach, dopiero potem sprawdzają pozostałe parametry.
Zmienił się sposób korzystania z internetu. Ponad 50% ruchu generują użytkownicy urządzeń mobilnych
Globalna sieć wciąż powszechnie kojarzy się z komputerami desktopowymi – jednak dopiero dzięki specyfikacji smartfonów oraz tabletów internet dał użytkownikom mnóstwo fantastycznych, pożytecznych możliwości. Bycie online 24 godziny na dobę pozwala utrzymać kontakt z bliskimi osobami, uzyskać dostęp do materiałów multimedialnych wysokiej jakości, zdobyć poszukiwaną informację w dowolnym momencie... Na to, jakiego sprzętu używa większość internautów – przede wszystkim ze względu na przekątne i rozdzielczości ekranów, a także sterowanie dotykowe – Google nie mogło pozostać obojętne. Skoro użytkownicy posługują się częściej urządzeniami mobilnymi, aby wyniki wyszukiwania pozostały przydatne dla wysyłających zapytanie należało wprowadzić gruntowne zmiany w algorytmach i wytycznych. Polityka „Mobile First” sprawia, że tylko witryny działające bez najmniejszych problemów na smartfonach i tabletach mogą znaleźć się wysoko w wynikach SERP. Specjaliści z agencji INSEO doradzają, aby firmy postawiły na poprawienie responsywności ich witryn www.
Tworzenie specjalnej wersji strony na smartfony i tablety oznacza 2 razy więcej pracy przy aktualizacjach
Dynamiczne dostosowanie trybu wyświetlania strony internetowej do parametrów ekranu sprzętu użytkownika ma wiele zalet. Oczywiście poprawne przerobienie kodu wymaga sporo fachowej pracy oraz testowania, ale w ujęciu długofalowym taki wysiłek opłaca się zdecydowanie bardziej. Równoległe utrzymywanie de facto dwóch serwisów generuje niepotrzebne koszty, zabiera bezcenny czas w trakcie wprowadzania nowych treści oraz koniecznych zmian technicznych. W pewnych przypadkach sensowniejsze będzie postawienie firmowej witryny od nowa niż modernizacja przestarzałej witryny. Projektowanie od początku z myślą o „mobilkach” oznacza stworzenie wszystkich elementów od razu pod zachowania odbiorców. Mobilne user experience zasadniczo różni się od tego, jak surfuje się po internecie na tradycyjnych komputerach
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie