Reklama

Czy strona internetowa Twojej firmy spełnia wymogi „Mobile First”? Sprawdź, czego Google wymaga od witryn www

To zachowania odbiorców wyznaczają trendy – im wcześniej przedsiębiorstwo dostosuje do nich swoje działania e-marketingowe, tym więcej korzyści odniesie. Po pewnym czasie świeże rozwiązania stają się powszechnie obowiązującą normą. A firma, która zostanie w tyle, zacznie gwałtownie tracić dystans do konkurencji. Dokładnie tak dzieje się od czasu dużej aktualizacji algorytmów Google, nadającej priorytet mobilnej wersji stron internetowych. Roboty wyszukiwarki w pierwszej kolejności oceniają działanie serwisu na małych, dotykowych ekranach, dopiero potem sprawdzają pozostałe parametry.

Zmienił się sposób korzystania z internetu. Ponad 50% ruchu generują użytkownicy urządzeń mobilnych

Globalna sieć wciąż powszechnie kojarzy się z komputerami desktopowymi – jednak dopiero dzięki specyfikacji smartfonów oraz tabletów internet dał użytkownikom mnóstwo fantastycznych, pożytecznych możliwości. Bycie online 24 godziny na dobę pozwala utrzymać kontakt z bliskimi osobami, uzyskać dostęp do materiałów multimedialnych wysokiej jakości, zdobyć poszukiwaną informację w dowolnym momencie... Na to, jakiego sprzętu używa większość internautów – przede wszystkim ze względu na przekątne i rozdzielczości ekranów, a także sterowanie dotykowe – Google nie mogło pozostać obojętne. Skoro użytkownicy posługują się częściej urządzeniami mobilnymi, aby wyniki wyszukiwania pozostały przydatne dla wysyłających zapytanie należało wprowadzić gruntowne zmiany w algorytmach i wytycznych. Polityka „Mobile First” sprawia, że tylko witryny działające bez najmniejszych problemów na smartfonach i tabletach mogą znaleźć się wysoko w wynikach SERP. Specjaliści z agencji INSEO  doradzają, aby firmy postawiły na poprawienie responsywności ich witryn www.

Tworzenie specjalnej wersji strony na smartfony i tablety oznacza 2 razy więcej pracy przy aktualizacjach

Dynamiczne dostosowanie trybu wyświetlania strony internetowej do parametrów ekranu sprzętu użytkownika ma wiele zalet. Oczywiście poprawne przerobienie kodu wymaga sporo fachowej pracy oraz testowania, ale w ujęciu długofalowym taki wysiłek opłaca się zdecydowanie bardziej. Równoległe utrzymywanie de facto dwóch serwisów generuje niepotrzebne koszty, zabiera bezcenny czas w trakcie wprowadzania nowych treści oraz koniecznych zmian technicznych. W pewnych przypadkach sensowniejsze będzie postawienie firmowej witryny od nowa niż modernizacja przestarzałej witryny. Projektowanie od początku z myślą o „mobilkach” oznacza stworzenie wszystkich elementów od razu pod zachowania odbiorców. Mobilne user experience zasadniczo różni się od tego, jak surfuje się po internecie na tradycyjnych komputerach

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iMokotow.pl




Reklama
Wróć do