:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Dlaczego Omega 3 jest tak ważne?

Na Zdrowie, Dlaczego Omega ważne - zdjęcie, fotografia

Prawie wszystkim dzieciom, które słabo się rozwijają, lekarze przepisują olej rybny. I to nie przypadek, ponieważ ta substancja zawiera dużą ilość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3, bez których prawidłowy metabolizm w organizmie jest niemożliwy.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 zostały odkryte w wyniku badań naukowców, którzy są zainteresowani doskonałym zdrowiem. W wyniku badań składu krwi przedstawicieli północnych ludów znaleziono dwa naturalne kwasy tłuszczowe, zwane kwasem eikozapentaenowym (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA), które tworzą substancję Omega-3.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 są niezbędne w organizmie, ale jednocześnie ich nie wytwarzają. Jedynym źródłem dochodu jest żywność.

Jakie produkty zawierają omega-3

Przede wszystkim jest to ryba morska. Większość omega-3 zawiera tłuste i odważne ryby (makrela, sardynka, łosoś, tuńczyk itp.). Największą zaletą świeżych ryb są kwasy tłuszczowe w puszkach ryb w oleju. Jeśli jeść dania rybne 2-3 razy w tygodniu, znacznie zmniejszy to ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, w szczególności występowania zawałów serca i udarów.

Z roślin o najwyższej zawartości omega-3, siemienia lnianego i sezamu. Dlatego zaleca się napełnianie sałatek warzywnych olejem lnianym i sezamowym. Możesz użyć i sproszkować z nasion lnu, to jest dobre, ponieważ zawiera również błonnik. Dużo Omega-3 w orzechach włoskich. W ziarnach fasoli, kalafiora, szpinaku, brokułach i melonie znajduje się Omega-3 (aczkolwiek w mniejszych ilościach).

Alternatywnie, olej rybny, który zawiera duże ilości kwasów omega-3, może być stosowany w żywności. Olej z ryb stosuje się w kapsułkach, w postaci płynnej lub jako część dodatków do żywności. W celu zapobiegania chorobom zaleca się stosowanie oleju rybnego na trzymiesięczne kursy rocznie. Starszych ludzi zachęca się do codziennego spożywania oleju rybnego w postaci kapsułek.

Optymalne dzienne spożycie Omega-3: dla kobiet - 1,7 grama; dla mężczyzn - 2 gramy Dokładnie ta ilość jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania komórek organizmu. Jeśli przetłumaczysz na jedzenie, to (opcjonalnie): 1 łyżka. Łyżka oleju rzepakowego, 1 łyżeczka siemienia lnianego, 5-10 sztuk nieprażonych orzechów, 70 gramów łososia, 90 gramów konserwowanych sardynek, 120 gramów tuńczyka w puszce. Należy również pamiętać, że tłuszcze omega-3 pochodzenia roślinnego są lepiej trawione.

Dlaczego Omega 3 jest tak ważne? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Pomoc Drogowa Warszawa 24h

Pomoc Drogowa Warszawa, Holowanie, Laweta 24h Auto Pomoc Szybki dojazd Usługi holowania 24h Laweta Warszawa i okolice Odpalenia samochodów 12v i..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez imokotow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"