
Pętla Metro Wilanowska rozpoczyna swój remont. Oczekiwany od dawna. Mający usprawnić korzystanie z przystanków i służyć wygodzie pasażerów.
Pierwsze roboty zaczną się na przystankach po północnej stronie pętli, czyli znajdujących się po stronie parkingu P+R. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, autobusy będą się zatrzymywały w innych miejscach niż do tej pory. Linia 709, 715, 727 i 739 na przystanku Metro Wilanowska 16, a 108, 192, 300 i 331 na przystanku Metro Wilanowska 14.
Informacje o miejscu postoju autobusów znaleźć można między innymi na plakatach w wiatach na pętli. W poniedziałek na pętli pojawią się też informatorzy, którzy wskażą pasażerom drogę.
„Punkt przesiadkowy w rejonie ulic Puławskiej, alei Wilanowskiej, stacji metra Wilanowska oraz ulicy Bukowińskiej ma być wygodnym dla pasażerów połączeniem metra, autobusów miejskich i dalekobieżnych oraz tramwajów. Będą tam także kawiarnie, restauracje, poczekalnie i Punkt Obsługi Pasażerów” – komunikuje nam ZTM.
Według jego informacji budowa pierwszego etapu dworca powinna ruszyć na przełomie 2019 i 2020 roku. Architekci, oprócz przygotowania projektu, mają za zadanie także przygotowanie dokumentacji prawnej i finansowej.
Metro Wilanowska to ważna stacja przesiadkowa, przez którą przewijają się codziennie dziesiątki tysięcy pasażerów różnych środków lokomocji. Otoczenie jest fatalne: zamiast chodników dzikie dróżki, bajora w czasie deszczu, błoto i dziesiątki nielegalnych punktów handlu odręcznego. To, co się zaczyna w poniedziałek, to zaplanowana na szeroką skalą zmiana charakteru tego miejsca i stworzenie funkcjonalnego punktu przesiadkowego dla całej południowej Warszawy.
Fot. ZTM
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie