
Sieciowa wizytówka przedsiębiorstwa musi być znacznie bogatsza, niż atrakcyjnie przedstawiona oferta plus podstawowe dane teleadresowe. Internauci poszukują nie tylko potrzebnych produktów oraz namiarów na fachowca, ale też pożytecznych informacji, wskazówek i poradników. Ciekawa, angażująca i praktyczna treść to jest to, czego użytkownicy oczekują najbardziej. Podobnymi priorytetami kierują się algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki. Nie bez przyczyny wśród specjalistów SEO krąży powiedzenie „content is king”.
Myśl o użytkowniku, a nie czynnikach rankingowych. Google chce, by wysoko znajdowały się witryny wartościowe
Jeszcze kilka lat temu wyszukiwarka brała pod uwagę przede wszystkim to, jak często dana fraza występuje w treści. Wystarczyło ją po prostu powtórzyć w kodzie wiele razy, by zagwarantować sobie wysokie miejsce w wynikach organicznych. Oczywiście nie miało to wiele wspólnego z walorami użytkowymi – internauci błyskawicznie opuszczali takie witryny, wiedząc że nie znajdą na nich poszukiwanego rozwiązania. Aktualnie algorytmy Google są wielokrotnie bardziej zaawansowane, potrafią rozpoznać kontekst, do pewnego stopnia zrozumieć zawartość tekstu. Tym samym wymagania wyszukiwarki wobec zamieszczanych treści znacznie urosły. Dziś przewagę mają rozbudowane opracowania, które przedstawiają dane zagadnienie w kompleksowy sposób. Ważne są również kwestie językowe: Content należy pisać poprawnie, zgodnie z wszystkimi regułami. Wplatane słowa kluczowe muszą pojawiać się w naturalny sposób. Ich nadmiar od razu pokazuje, że dany tekst został stworzony z myślą o pozycji w Google, a nie zaspokojeniu potrzeb użytkowników.
Dobra treść nie tylko poprawi pozycję witryny w wyszukiwarce, ale też zbuduje zaufanie odbiorców do marki
Nikt rozsądny nie oczekuje, że każde wejście na firmową stronę automatycznie oznacza pozyskanie leadu sprzedażowego. Część internautów poszukuje jedynie informacji, niezbędnych im do lepszego zorientowania się w temacie albo do pomocy rodzinie czy znajomym. Witryna, dzięki której uda im się znaleźć właściwe rozwiązanie, z pewnością zostanie im w pamięci na długo. I kiedy sami będą potrzebowali podobnego produktu albo usługi, będą wiedzieli na jaki adres internetowy warto wrócić. Wysokiej jakości treść, przedstawiona w atrakcyjny oraz maksymalnie przejrzysty sposób, stanowi znakomity sposób na wykreowanie fachowego wizerunku marki, która pomaga swoim odbiorcom i wsłuchuje się w ich głos. Zgodnie z maksymą „Znamy Wasze problemy, mamy pomysł jak im zaradzić, razem zmienimy świat na lepsze!”. Osoby zainteresowane tworzeniem dobrego contentu powinny odwiedzić stronę https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/ – znajduje się tam wiele cennych wskazówek, przygotowanych przez ekspertów z agencji interaktywnej ESEO.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie