
Tych ładowarek ma być docelowo 19. Mają obsługiwać 12 linii autobusowych. Pierwsza stanęła już na pętli przy ul. Spartańskiej.
Na razie jeszcze nie działa. Jej rozruch zaplanowano na wiosnę. Będzie miała moc 200 kW. Przeznaczona jest dla autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 tzw. IV generacji. Są one produkowane w zakładach pod Poznaniem. Egzemplarz testowy trafi niebawem do MZA i… będzie się sprawdzał.
Ratusz zawarł też umowę na dostawę podobnych autobusów z zakładem Ursus w Lublinie. W sumie po całej Warszawie ma jeździć 130 autobusów przegubowych na prąd. Przede wszystkim dostaną je linie przebiegające Traktem Królewskim, głównie Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.
Warszawa będzie prekursorem linii elektrycznych, mimo że „elektryki” produkowane są w Poznaniu i Lublinie. (g)
Fot. Leszek Szymański/PAP
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie