
Na temat tego przejścia toczyły się ostre dyskusje mieszkańców okolicznych osiedli. W rezultacie przeważył pogląd, że kładkę, która teraz umożliwia przejście nad Czerniakowską (w okolicy Chełmskiej) trzeba zastąpić po prostu odpowiednia zebrą. I tak się dzieje.
Przetarg na projekt organizacji nowego porządku na przejściach w tym rejonie wygrała firma Siemens. W wytycznych dla startujących firm było powiedziane, że zaproponowane rozwiązanie musi oczywiście zapewniać bezpieczną przeprawę dla przechodniów, jak i dla rowerzystów wraz z korektą geometrii skrzyżowania i korekta jego łuków.
Siemens to wszystko uwzględnił. Nowa zebra powstanie po południowej stronie wlotu ul. Chełmskiej, niedaleko już istniejącej kładki. Powstaną też w tym miejscu przejazdy rowerowe (patrz plan przebudowy). Skorygowane łuki skrzyżowania wymuszą uspokojenie ruchu ulicznego, co z pewnością – jak w innych miejscach – wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Przy skrzyżowaniu nie będzie tez można parkować, a uniemożliwiać to będą specjalne słupki, znane już warszawiakom, bo niedawno sporo ich dostawiano.
Jak informuje ZDM, „zmodernizowana sygnalizacja świetlna będzie działać w pełnej akomodacji, przewidziany jest montaż detekcji pojazdów (m.in. pętle indukcyjne), pieszych (także sygnalizacja akustyczna) i rowerzystów (kamery lub detektory radarowe). Po zmianach skrzyżowanie będzie nadal funkcjonować w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. W związku z działaniem skrzyżowania w pełnej koordynacji, nie spodziewamy się zauważalnych zmian w przepustowości ruchu kołowego. Ruch na wlocie ul. Czerniakowskiej w kierunku południowym będzie dozowany przez skrzyżowanie z ul. Gagarina. Również w przeciwnym kierunku przepustowość ulicy ogranicza skrzyżowanie z ul. Gagarina. Wprowadzane zmiany mogą pozwolić na rozładowanie zatoru, jaki tworzy się przed tym skrzyżowaniem w godzinach szczytu”.
Teraz został ogłoszony przetarg na wykonanie projektu Siemensa. Oferty mogą być składane do 22 maja. Po rozstrzygnięciu - budowniczy będzie miał 60 dni na realizacje projektu.
Fot. mapio.net i ZDM
Czytaj też:
http://imokotow.pl/artykul/koniec-kladki-dla-pieszych/102742
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie