:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
Łukasz Garbal - blog 02/05/2015 05:22

Nie wiem, czy już jakiś fizyk, zajmujący się teorią chaosu, opisał prawidłowość, że autobusy komunikacji miejskiej "przyciągają się" - i wyjątkowo często następuje nie tylko kumulacja kursów tej samej linii, ale w ogóle kumulacja przyjazdów autobusów na przystanek.

Rozgryzienie tego prawa zapewne pomogłoby zapobiegać korkom. Optuję za monitorowaniem na bieżąco pozycji pojazdów komunikacji miejskiej (np. za pomocą wifi i GPS - pisałem o tym m.in tutaj)- to pomogłoby zorientować się np. warszawskiemu ZTM-owi w rzeczywistym problemie kumulowania się kursów w sytuacji, której  nie mogą wytłumaczyć korki (np. w niedziele, kiedy autobusy linii 189 i 193, w 8 kursach na 10, jadą jeden po drugim, chociaż to jedyne linie, jakie wówczas łączą Dolinę Służewiecką ze Służewcem).

Piszę o tym, ponieważ od połowy stycznia czekam na odpowiedź m.in. w tej sprawie z warszawskiego ZTM, gdzie poddawana jest analizom. Tymczasem kumulację tych kursów wykazuje zerknięcie w rozkład jazdy (dla usprawiedliwienia ZTM - zadałem też trzy inne pytania).

Zachęcam do wprowadzenia monitoringu pojazdów i udostępnienia go online, jak to od dawna we Wrocławiu. To pozwoli każdemu od razu zorientować się w sytuacji i zoptymalizować transport publiczny, tak, aby był realną alternatywą dla samochodów, a jednocześnie - by nie woził powietrza.

Zastanawiam się też, czy nie słusznym byłoby wprowadzenie rozwiązania "pauzy" w przypadku dublowania się kursów tej samej linii w porannym czy popołudniowym szczycie (np. dziura dziesięciominutowa na przystanku, a później trzy autobusy nr 189, z których jeden zatrzymuje się na czerwonym świetle przy metrze Służew, bo nie mieści się na przystanku, a nie zaczeka na czerwonym przed skrzyżowaniem...). Rozwiązanie to jest proste. Kiedy autobus danej linii widzi, że tuż przed nim jedzie ten sam numer, nie jedzie dalej, tylko za 3-4 minuty zatrzymuje się na przystanku, aby ten przed nim odjechał - tak, aby nie wieźć powietrza czy pojedynczych pasażerów, a żeby pasażerowie na kolejnych przystankach mieli pewność, że nie będzie 10-minutowej "dziury", a - nawet z opóźnieniem, ale, tak jak w rozkładzie, co 3-4 minuty JAKIŚ autobus przyjedzie...

Poddaję to pod dyskusję specjalistom i pasażerom :)

Co ciekawe, ZTM teoretycznie ma monitoring. Dlaczego zatem nie udostępnić go w internecie?...

[pierwotna wersja wpisu ukazała się na blogu sluzewiec.salon24.pl]

O komunikację miejską na żywo w internecie komentarze opinie

  • gość 2019-04-27 18:57:08

    przecież są tego typu strony - buslive.pl czy czynaczas.pl

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Pomoc Drogowa Warszawa 24h

Pomoc Drogowa Warszawa, Holowanie, Laweta 24h Auto Pomoc Szybki dojazd Usługi holowania 24h Laweta Warszawa i okolice Odpalenia samochodów 12v i..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez imokotow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"