
W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa, funkcjonariusze zalecają zminimalizowanie ilości osobistych wizyt w jednostkach Policji, związanych m.in. z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu.
Wizyty w jednostkach Policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej ilości nieznanych nam osób. Oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami.
W związku z tym funkcjonariusze z całego kraju apelują o to, żeby w miarę możliwości ograniczyć osobiste wizyty na komisariatach. Do dyspozycji mieszkańców pozostają numery konkretnych jednostek, dostępne na stronach internetowych, aplikacji "Moja Komenda" oraz w przypadku zgłoszeń alarmowych numery 112 i 997. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie lub e-mailem (nie dotyczy sytuacji nagłych).
Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia zgłaszający otrzyma instrukcję, co do dalszego postępowania. W niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.
Fot. policja.pl
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie