Reklama

Tak będziemy jeździć tramwajem prowadzącym z Woli do Wilanowa, czyli animacja przyszłości

Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji największej swojej inwestycji, czyli budowy trasy tramwajowej łączącej Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. W sumie z Woli do Wilanowa powstać ma ok. 20 km nowych torowisk. Spółka opublikowała serię animacji przedstawiających przyszłą trasę, która ma szansę powstać w latach 2019-2021.

Filmiki przedstawiają symulację ruchu z wprowadzonymi prawdziwymi, choć stało czasowymi programami sygnalizacji świetlnej. Docelowo na całej trasie ma obowiązywać priorytet dla tramwaju. Spółka zwraca uwagę, że animacje nie odzwierciedlają końcowej koncepcji trasy, gdyż na etapie konsultacji wiele elementów uległo zmianie – m.in. dodano przystanki na Mokotowie, kładki na ul. Sobieskiego zostaną zastąpione przez przejścia naziemne, mają też powstać wydzielone tory na skrzyżowaniu Puławskiej i Goworka.

Najdłuższy odcinek połączy stację metra Pole Mokotowskie i Puławska z Wilanowem, z kilkoma odnogami. Nowy odcinek trasy o długości 9,1 km rozpocznie się w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie, gdzie będzie się łączyć z istniejącą trasą tramwajową w ciągu al. Niepodległości i Rakowieckiej. Dalej torowisko będzie przebiegać ulicą Rakowiecką do Puławskiej, a następnie Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. Przygotowania do realizacji tego odcinka również należą do zaawansowanych – jest on częścią projektu unijnego i spółka dysponuje już prawomocną decyzją środowiskową. Przewidziano też odnogi, do ewentualnej realizacji, w ulicach Gagarina, św. Bonifacego i Branickiego. Wszystko zależy od możliwości finansowych miasta. Po zrealizowaniu tych odnóg długość trasy wyniosłaby 11,6 km.

Tramwaje Warszawskie zakończyły pracę nad koncepcją trasy. Przez cały rok 2018 bedą trwały prace projektowe. Budowę poszczególnych odcinków przewidziano na lata 2019-21. Na razie nie jest jednak określony harmonogram realizacji odcinka A (sam tunel pod dworcem ma powstać w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia).

Źródło: Tramwaje Warszawskie i You Tube

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2017-09-13 09:49:50

    Nasza gospodarka!Przecież kiedyś już jeżdził tramwaj Spacerową.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-02 22:57:16

    I masakra - ten przejazd wężykiem przez Puławską. To będzie koszmar - dla wszystkich. Tramwajów, kierowców i pieszych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-02-04 13:18:12

    Tak jeździła szternastka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-02-09 14:56:38

    Dlaczego zwężacie ulice i co korek w okolicy nie będzie do 20 tylko do 22. Pomyślcie o innych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2019-03-21 19:23:30

    Kierowców samochodów zapraszamy do tramwajow !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-05-01 18:08:33

    Socjaliści zapraszają do tramwajów. Smochody będzie można tylko wypożyczać, elektryczne, jak teraz hulajnogi. Natomiast partia będzie jeździć limuzynami opancerzonymi. Naród z partią, partia z Narodem. Niech żyje socjalizm, niech żyje!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rozumny - niezalogowany 2019-06-07 07:33:27

    Metro na Wilanów! Czy wiecie że w Nowy Jorku też jeździły kiedyś tramwaje, ale to bylo dawno temu. Obecne NY ma prawie 500 stacji i da się dojechać nim prawie wszędzie. U nas komuniści z PO uwsteczniają nas i ogłaszając mocno archaiczne plany próbują wygrać wybory. Oby tylko nie zaczęli tego szitu realizować. Metro to przyszłość- tramwaj przeszłość . Tylko Konfeferacja .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do