
Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji trasy, która połączy Wolę, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Na realizację tej inwestycji spółka starać się będzie o dofinansowanie z Unii. Póki co do dofinansowania zgłoszono odcinki z Kasprzaka do Grójeckiej oraz w ciągu ulic Rakowieckiej – Puławskiej – Goworka – Spacerowej – Belwederskiej – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej. Pominięto natomiast fragment od pętli przy Banacha do Rakowieckiej, wiodący przez ulicę Rostafińskich, bo budowa trasy tramwajowej w tej okolicy wymaga dogłębnych konsultacji społecznych z uwagi na przebieg południowym skrajem Pola Mokotowskiego. Dodatkowo dzięki wyłączeniu tego odcinka, ewentualne protesty niezadowolonych mieszkańców nie zablokują budowy całej trasy.
Torowisko z Dworca Zachodniego do Wilanowa będzie projektowana tak, by można było użytkować ją etapami.
Dzięki dotacjom unijnym, oprócz budowy torowiska, spółka planuje zakup 50 tramwajów dwukierunkowych oraz budowę nowej jezdni na Annopolu. Łączny koszt to prawie 1 mld 200 mln złotych.
Trasa tramwajowa do Wilanowa ma powstać do 2020 roku. Projekt wykona konsorcjum Safege S.A.S. – Francja oraz Schuessler – Plan Inżynierzy. Miasto przeznaczy na inwestycję 3,5 mln złotych.
Wizualizacja: torowisko na Rostafińskich/ Tramwaje Warszawskie
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie