
Wybudowana arteria łącząca Czerniakowską z Trasą Siekierkowska od kilku tygodni czeka na otwarcie. Czerniakowska Bis ma być podobno otwarta jeszcze w tym roku, a autobusy pojadą na niej… lewym pasem.
Problemem dla budowniczych jest podłączenie do sieci elektrycznej między innymi sygnalizatorów oraz latarni. – Droga ta ma już pozwolenie na użytkowanie, ale brakuje odpowiednich instalacji, za które odpowiada operator sieci elektrycznej – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Na otwarcie nowej drogi gotowi są urzędnicy Zarządu Transportu Miejskiego: – Aleją Polski Walczącej pojadą autobusy linii 168 – zaznacza Łukasz Majchrzyk z ZTM-u.
Czerniakowska Bis będzie miała Bus Pas. – Tu wykorzystano nietypowe rozwiązanie – dodaje Łukasz Majchrzyk. Bus Pasy będą na… lewym pasie, na środku drogi. Tam też będą usytuowane wysepki przystanków. Pasażerowie wysiądą jak na wysepki tramwajowe i dopiero z nich zejdą na chodnik.
Stołeczni urzędnicy nadal twierdzą, że nowa ulica zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku.
Tekst i foto:
Mikołaj Michalecki (Radio Warszawa)
Nagrań audycji w Radio Warszawa szukaj na: https://www.radiowarszawa.com.pl
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tylko 168? To chyba jakiś żart. Ulica jak autostrada z buspasami a ztm przygotowany na jeden autobus
Tylko 168? To chyba jakiś żart. Ulica jak autostrada z buspasami a ztm przygotowany na jeden autobus
Dlaczego tylko jedna linia? Teraz trudno stąd dojechać gdziekolwiek, a po oddaniu drogi liczymy że linii będzie więcej tak aby Siekierki w końcu były lepiej skomunikowane z miastem.
Mogliby też puścić 167. Ta linia i tak przejeżdża kawał drogi i uproszczenie jej trasy na końcu wyjdzie na plus.
Te buspasy na środku jezdni to bez sensu. Planowana linia tramwajowa będzie zbudowana za 10, 15 lat. Jeśli w ogóle powstanie. A poza tym po jakie licho zaprojektowano to z takim rozmachem. Nie wiecie ile kosztuje m. kwadratowy gruntu w W-wie. Czyli deweloper zarobil. - arteri.
No cóż stołeczni urzędnicy znów minęli się z prawdą ;-) Poza tym teraz wygląda, ze podłączenie do sieci już jest wiec ciekawe dlaczego jej nie otwierają. Ślamazarnie to idzie już od dawana. Obstawiałbym ze stoi za tym jakiś przekręt... Jeden autobus to rzeczywiście mało, ale od czegoś trzeba zacząć.
167 jest linią, która jeżdzi po i tak bardzo słabo skomunikowanej Bartyckiej, gdzie jest coraz więcej bloków więc przeniesienie jej na Polski Walczącej spowodowałoby całkowity brak komunikacji na Bartyckiej bo 108 jeżdzi tylko 3 razy na godzinę mieszkańców w okolicy Bartyckiej jest coraz więcej.