Reklama

Największy projekt tramwajowy w Polsce

10/12/2019 17:15

Nowy projekt tramwajowy ma połączyć miasteczko Wilanów z Warszawą Zachodnią, a także Mokotowem, Ochotą i Wolą. Trasa się zacznie od stacji metra Pole Mokotowskie, a przejazd do Wilanowa wyniesie zaledwie kilkanaście minut.

Największa trasa tramwajowa w historii Polski osiągnie na 20 km długości. Poprowadzi ona od stacji metra Pole Mokotowskie poprzez ulice Rakowiecką do Puławskiej.

Pierwsza odnoga trasy rozpocznie się wzdłuż ulicy Gagarina aż do Czerniakowskiej. Odcinek jest wspólnie opracowywany przez Tramwaje Warszawskie i Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, w związku z czym trwają przygotowania postępowań przetargowych na wyłonienie wykonawcy prac drogowych. Druga odnoga poprowadzi poprzez ulice Świętego Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny.  Trasa do Miasteczka Wilanów będzie zlokalizowana wydłuż Alei Rzeczpospolitej. Koniec trasy będzie wyznaczony w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.

Powstawanie trasy jest sfinansowane ze środków unijnych w ramach POIiŚ 2014 – 2020. Ponadto,  zostanie zakupionych 50 nowych niskopodłogowych pojazdów. Powstanie także nowa zajezdnia przy Annopolu.

Zdjęcie: flikr/Janusz Jakubowski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-06-13 02:34:24

    Projekt największy i b. głupi. Tramwaj z Wilanowa do metra Pole Mokotowskie to wyrzucone pieniądze. Przejazd mieszkańców Wilanowa do metra można osiągnąć o wiele prościej, taniej i bez psucia drożności ruchu kołowego na ul. Sobieskiego i dalszych ulic. Alternatywnym rozwiązaniem jest tramwaj z Wilanowa wzdłuż al. Wilanowskiej i połączenie go z liniami tramwajowymi przy metrze Wilanowska. Przy okazji dla tramwaju zrobiono by bezkolizyjny przejazd nad lub pod drogą krajową nr 2 czyli dolną Służewiecką. To dałoby wreszcie szybki dostęp do metra mieszkańcom Wilanowa i Sadyby, przy wielokrotnie niższym koszcie.
    Natomiast puszczanie tramwaju po ul. Sobieskiego i dalej, gdzie sprawnie działa transport publiczny obsługiwane przez kilka linii autobusowych jest kompletnie niepotrzebne. Tramwaj będzie wolniejszy niż autobusy, zabierze miejsce zielnych trawników, spowolni przejazd aut na tej trasie, bo na skrzyżowaniach będzie potrzebny dodatkowy czas dedykowany tylko tramwajom. Czas to przemyśleć ponownie, bo Warszawa nie ma pieniędzy na głupie inwestycje. Pieniądze są potrzebne na kolejne linie metra (ale nie na stację pl. Konstytucji)!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iMokotow.pl




Reklama
Wróć do