Reklama

Zebrania wspólnot mieszkaniowych to dobry czas na podjęcie decyzji o ubezpieczeniu majątku

Wspólnoty mieszkaniowe weszły w bardzo ważny dla siebie okres zebrań ogółu właścicieli lokali. Podczas corocznych spotkań, które wg stosownej ustawy należy zwoływać do końca I kwartału, są uchwalane wydatki na remonty oraz opłaty członków zarządu i ubezpieczenia majątku.

Zorganizowanie zebrania to obowiązek zarządu albo zarządcy, któremu powierzono obowiązki notarialnie. By zebranie właścicieli lokali było ważne, musi być spełnionych kilka warunków, inaczej może zostać podważona ważność podjętych uchwał. Niezbędnym warunkiem jest listowne powiadomienie każdego członka wspólnoty o dacie, godzinie i miejscu zebrania rocznego i porządku obrad przynajmniej na tydzień przed terminem jego zwołania. Właściciele mają też otrzymać projekty uchwał, które będę podlegały głosowaniu. Listę uchwał zawsze można uzupełnić o nowe punkty.

Bywa, że w skonfliktowanych wspólnotach zarząd nie zawsze zwołuje zebranie. W takiej sytuacji przepisy pozwalają, by zajął się tym każdy właściciel, wszyscy lub kilku z nich.

Każde zebranie winno mieć przewodniczącego, protokolanta i komisję skrutacyjną. Należy z uwagą wysłuchać sprawozdania zarządu za ubiegły rok zawierającego zestawienie przychodów i kosztów oraz zapoznać się z odpowiednią dokumentacją. Zarząd powinien też przedstawić relacje z innych podjętych działań i decyzji. Po dyskusji właściciele udzielają zarządowi, lub nie, absolutorium.  Ale nieudzielenie absolutorium nie jest  równoznaczne z odwołaniem zarządu. Aby odwołać albo zawiesić w czynnościach cały zarząd lub poszczególnych jego członków, właściciele lokali muszą podjąć stosowną uchwałę.

Drugim co do ważności przedmiotem obrad jest  uchwalenie rocznego planu gospodarczego zarządu nieruchomością wspólną i wysokość opłat na pokrycie kosztów zarządu. Ważne, by zadawać  pytania  odnośnie przedstawionego przez zarząd projektu sposobu wykorzystania pieniędzy w roku bieżącym. Wypowiedzi uczestników zebrania winny być merytoryczne i krótkie, w przeciwnym razie przedłuży się ono w nieskończoność.

Podczas rocznego zebrania ogółu właścicieli lokali podejmowanych jest wiele innych ważnych decyzji dotyczące nieruchomości wspólnej, m.in. zmiany przeznaczenia jej części, dokonania jej podziału, nabycia nieruchomości, a także jej ubezpieczenia.

Wspólnoty mieszkaniowe zarządzają niebagatelnym majątkiem. Dlatego warto zadbać o ubezpieczenie chroniące wspólnotę, a przede wszystkim jej członków, przed nieprzewidzianymi zdarzeniami losowymi.   Ubezpieczenie obejmuje budynki mieszkalne i gospodarcze, budowle, obiekty małej architektury, maszyny i urządzenia, wyposażenie. W pakiet produktów ubezpieczeniowych wchodzi też odpowiedzialność cywilna za szkody w nieruchomościach.

Szczegółowych informacji na temat ubezpieczeń udziela:

Ama Consulting Sp. z o.o.

Biuro Mokotów

ul. Cypryjska 2G
02-761 Warszawa
tel.: 022 742 10 75,
e-mail: [email protected]

www. amaconsulting.pl

Facebook

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iMokotow.pl




Reklama
Wróć do