:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Jak ożywić Stary Mokotów? Czy powstanie plan jego rewitalizacji?

17/08/2017 14:00
Jak ożywić Stary Mokotów? Czy powstanie plan jego rewitalizacji? Władze dzielnicy nie mają żadnych konkretnych planów.

Stary Mokotów to skarb naszej dzielnicy. Ma ponad 100 lat, wiele interesujących miejsc, z czego wiele zaniedbanych i wołających o rewitalizację.

Na razie wygląda to tak, że jak się znajdzie jakiś kupiec na opuszczony budynek, to jest nadzieja, że szybko przywróci go życiu. Dlatego na wielu starych ulicach (np. Humańska i Słoneczna) budynki przywrócone życiu spotykają się ściana w ścianę z tymi, których czas nie oszczędził, a amatorów na nie - nie ma.

Czy Fort Piłsudskiego ma szczęście? To się okaże, kiedy powstanie tam osiedle apartamentowców pożenione z renowacją samych budynków fortu, które mają być udostępnione zwiedzającym.

Dzieje się też coś w ramach budżetu partycypacyjnego. Tzw. Rynek Starego Mokotowa ma uzyskać środki na rewitalizację znajdującego się tam skweru.

Studenci SGH projektują odnowę tej części, na której znajduje się ich kampus.

Itd., itp.

Wniosek jest jeden: nie ma realnego planu rewitalizacji tej części naszej dzielnicy, która może przysporzyć turystów, stworzyć dodatkowe miejsca pracy, a przede wszystkim odtworzyć klimat epoki, w której Stary Mokotów powstawał.

Tyle się mówi dzisiaj o tradycji, o jej kulturotwórczej roli, o roli w budowaniu patriotycznych więzi… I co? I bardzo niewiele, a przede wszystkim bez planu. Na stronie Urzędu Dzielnicy jest zakładka pt. „Mikroprogram rewitalizacji Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy”. Próbowaliśmy ją otworzyć. I… udało się! A tam plan rewitalizacji dzielnicy na lata 2007-13. I nic więcej. A mamy rok 2017.

Powiedzmy sobie szczerze: Stary Mokotów nie powinien być skazany na odruchy serca lub biznesu różnego rodzaju deweloperów, którzy wskazują obiekty jak dziury w serze. Tak też – jak ten ser – wygląda ta część dzielnicy. Powinna ona mieć rzetelnie przygotowany plan rewitalizacji, jako rezultat konkursu wśród odpowiednich biur projektowych, ze wskazaniem co mogą brać (i pod jakimi warunkami) deweloperzy, co powinno znaleźć się w budżetach partycypacyjnych do decyzji mieszkańców, a czym powinno się zająć miasto, czyli dzielnica. A może Urząd Dzielnicy powinien wyemitować obligacje przeznaczone na ten cel? Obywatele Mokotowa z pewnością nie poskąpią pieniędzy.

Trzeba tylko chcieć, drodzy Państwo – radni i samorządowcy. 

WOJCIECH PIELECKI

Fot. garnek.pl

Jak ożywić Stary Mokotów? Czy powstanie plan jego rewitalizacji? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez imokotow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"