:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

„Mordor na Domaniewskiej” obchodzi piątą rocznicę swojego istnienia na Facebooku

„Mordor na Domaniewskiej” obchodzi piątą rocznicę swojego istnienia na Facebooku
  • Fotka nr 0 z 2
  • Fotka nr 1 z 2
Internetowy Mokotów 16/03/2018 14:07

Ba, profil „Mordor na Domaniewskiej” to nie tylko popularne miejsce na Facebooku, ale też sposób myślenia, reagowania, rodzaj ironicznego stosunku do miejsca, które kształtuje korpoludków zatrudnionych w biurowcach Służewca Przemysłowego.

Ten profil stworzył 5 lat temu Rafał Ferber, w ówczesnym czasie menedżer średniego szczebla w jednym z banków mieszczących się w Mordorze. Po co go stworzył? Chciał odreagować sytuacje, których doświadczał, ale nie agresywnie i po chamsku, lecz z przymrużeniem oka, autoironią i dystansem do tego, co spotyka na co dzień tutejszych korpoludków.

Dlaczego Mordor? Wszyscy wiedzą. Teren Służewca Przemysłowego to miejsce spiętrzonych niedogodności: zakorkowana Marynarska, brak dobrej komunikacji, niedosyt miejsc parkingowych i związany z tym stres codzienny; a jednocześnie specyficzna kultura pracy korporacji, która potrafi zdołować i stłamsić niejednego tutejszego orka rękami kadry zarządzającej, jak i własnymi.

Ferber trafił idealnie. Popularność profilu rosła lawinowo. Dzisiaj wchodzi tam ponad 150 tys. osób codziennie. Wiele z nich współredaguje codzienne posty. I to dzięki temu odzewowi – jak tłumaczy nam socjolog Jacek Szczygielski – „Mordor na Domaniewskiej” stał się krzywym zwierciadłem biurowego życia na Służewcu. I skuteczną odtrutką (choćby przez chwilę przerwy w pracy) na tutejszy smog za oknami i smog psychiczny.

O charakterze profilu najlepiej świadczą takie posty… Ork, prowadząc samochód, odbiera telefon od dziecka: „Tato, znowu zapomniałeś odebrać mnie ze szkoły…” A tata na to: „Kto mówi?”. Albo ork u lekarza: „Widzę target, kejpiaje i dedlajny…” Albo jeden ork pyta drugiego: „A ty wierzysz w życie po pracy?”

Rafał Ferber nie pracuje już w korporacji. Założył własną firmę socjalmediową, która zresztą świadczy usługi dla wielu firm z Mordoru. I dalej redaguje profil. Widzi zmiany na Służewcu – że staje się on coraz lepiej zorganizowany, ba, są nawet enklawy, gdzie kultura pracy i wzajemnych stosunków też się zmienia na lepsze, ale „Mordor na Domaniewskiej” ma przed sobą długie lata życia, bo stał się symbolem zjawisk wykraczających daleko poza Domaniewską…

Na zdjęciach: rysunek profilowy na Fb i jeden z ostatnich postów…

„mordor na domaniewskiej” obchodzi piątą rocznicę swojego istnienia na facebooku - komentarze opinie

  • MnD - niezalogowany 2018-03-16 14:54:49

    Ferber a nie Feber ;)

  • Wojciech Pielecki 2018-03-16 16:43:36

    Sorry, poprawione!

  • MnD - niezalogowany 2018-03-16 18:03:09

    Dzięki !

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez imokotow.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"