Reklama

Ścieżki rowerowe i przejścia dla pieszych

28/09/2023 02:15

Na Mokotowie mamy już całkiem sporą sieć ścieżek rowerowych, dróg dla rowerów, jak i wymalowane przy pomocy białej i czerwonej farby tak lubiane przez rowerzystów kontr pasy. W zasadzie rowerzyści mogą swobodnie poruszać się na rowerach po całej dzielnicy. Niestety rowerzyści nie są jedynymi użytkownikami infrastruktury drogowej i poza nimi są jeszcze kierowcy samochodów oraz co najważniejsze piesi. Tak jakoś wyszło, że architekci i konstruktorzy dróg dla rowerów tak je, wytyczyli, że przecinają się z chodnikami, po których poruszają się piesi.

Jest to na pewno jakieś niedopatrzenie, nie mniej taki jest stan faktyczny. Przechodząc na światłach przez przejścia dla pieszych znajdujące się w Alei Polski Walczącej na wysokości ulicy Zwierzynieckiej, aby wejść na chodnik trzeba przejść również przez drogę dla rowerów. I o ile na przejściu przez ulicę wymalowana jest zebra to już na drodze dla rowerów, jej nie ma. I co najdziwniejsze nie jest to niedopatrzenie a przejścia dla pieszych przecinające się ze ścieżkami rowerowymi, nie będą miały namalowanych pasów.

Zarząd Dróg Miejskich wyszedł z założenia, że skoro ruch rowerzystów i pieszych jest niewielki to przejścia dla pieszych, nie muszą być oznaczone przy pomocy zebry. Ponadto, aby wszystko było zgodne z przepisami przed przejściem trzeba postawić z dwóch stron odpowiedni znak dla rowerzystów. Inaczej przejście dla pieszych w myśl prawa bez znaku przejściem nie jest. Reasumując, na ścieżkach rowerowych nie będzie oznaczonych przejść dla pieszych. Szkoda, że nie zrobiono w tej sprawie konsultacji społecznych. Być może mieszkańcy woleliby, aby jednak takie przejścia powstały?

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Zobacz także:

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iMokotow.pl




Reklama
Wróć do